18.2.11



HAMBURGERBRÖD

Istället för att köpa tråkigt hamburgerbröd som inte smakar särskilt mycket så tänkte jag testa att göra eget. Sagt och gjort. Receptet är Herr Morbergs och degen jäste som bara den, den var även ganska svårformad och det slutade med att bullarna blev lite stora och det tog mycket längre tid att få klart dem i ugnen än vad receptet sa. Har för övrig börjat med att kolla temperaturen på brödet för att se om de är klara, vår kära ugn går nämligen inte att lita på, det är ojämn värme och temperaturen stämmer nog inte riktigt heller. Men med en termometer så kan jag vara riktigt säker på att brödet blir perfekt.

Såhär efter att ha ätit upp hamburgaren, vilken serverades med kött, diverse grönsaker och stekt haloumi, så kan jag till mig själv säga att nästa gång så måste jag se till att blanda ut saltet i degen ordentligt. Nu blev vissa tuggor lite väl salta, men annars blir betyget bra! Luftigt men ändå lite segt bröd. Gott, gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar